План заходів

на 2021 – 2022 навчальний рік

для запобігання булінгу (цькуванню) та будь-яким іншим проявам насилля

 

Заплановані заходи Терміни виконання
  Робота з педагогічним колективом  
1 Підготовка пам’ятки для педагогів про порядок реагування та способи повідомлення про випадки булінгу (цькування) щодо дітей, заходи захисту та надання допомоги дітям Жовтень
2 Психолого-педагогічний семінар щодо формування ненасильницької моделі поведінки Жовтень
3 Круглий стіл «Підлітки та ризикована поведінка» Січень
4 Круглий стіл для вихователів «Безпечна школа. Маски булінгу» Лютий
5 Засідання МО класних керівників «Роль класного керівника у створенні позитивного простору: досвід, проблеми, пошуки» Березень
  Робота зі здобувачами освіти  
6 Тренінги та години спілкування з психологом:

–         Людина має вірити в себе (8 класи)

–         Спілкуємося доброзичливо (2 класи)

–         Вирішуємо конфлікти мирним шляхом (7 класи)

–         Розуміємо одне одного (6 класи)

–         Віртуальний світ: можливості і небезпеки (5 класи)

–         Мій настрій, мій характер (3 класи)

–         Я та інші: вчимося спілкуватися та дружити (6 класи)

 

 

Жовтень

Жовтень

Грудень

 

Січень

Лютий

 

Лютий

Квітень

7 Акція «16 днів проти насилля» (за окремим планом) Листопад – грудень
8 Проведення профілактичної роботи з учнями закладу щодо толерантного ставлення до дітей з особливими освітніми потребами ІІ семестр

За запитом

9 Години відвертого спілкування «Не допускай проявів булінгу над собою. Допоможи другу» Березень
  Робота з батьками  
10 Індивідуальні консультації батьків з питань формування особистості дитини, впевненості та емоційної стійкості. За запитом
11 Виступи на батьківських зборах з питань захисту прав та інтересів дітей За запитом
  Підготовка пам’ятки для батьків про порядок реагування та способи повідомлення про випадки булінгу (цькування) щодо дітей, заходи захисту та надання допомоги дітям Жовтень
  Моніторинг освітнього середовища  
12 Анонімне анкетування учнів 5 – 11 класів про випадку булінгу (цькування) та насилля в школі та за її межами Листопад – грудень
13 Вивчення соціально-психологічного клімату в учнівських колективах І семестр
14 Відвідування уроків, виховних заходів та самопідготовки в другій половині дня Протягом року
15 Аналіз дописів зі «Скриньки довіри» Протягом року

 

 

 

 

 

25   лютого в  ЗЗСО №254  відбулося  засідання  педагогічної  ради  на  тему «Педагогічна  підтримка  та  підвищення  ролі  психологічного  компонента  у  вихованні  дітей  як необхідна  умова  ефективності  виховного  процесу  в  закладі  освіти». До обговорення  питань  педагогічної ради та проведеня  елементів  тренінгу були  запрошені: кандидат  педагогічних  наук, заступник  директора  з  навчально-виховної  роботи  Навчально-наукового  інституту  менеджменту  та  психології  «Університету  менеджменту  освіти»  Дубініна  Оксана  Володимирівна , кандидат  педагогічних  наук,  доцент, завідувач кафедри   економіки, підприємництва  та менеджменту Бурлаєнко  Тетяна   Іванівна,

представники громадських організацій  Данилевич  Микола   Миколайович та   Ружицький   Іван  Іванович.

Розглядались  питання педагогіки  партнерства, визначальної  ролі  сім′ї та її  вплив  на  благополуччя  дитини, можливості та загрози  освітнього  простору, шляхи  покращення  психологічного  клімату, види  булінгу та його попередження   в учнівському  колективі,  стратегію  реагування  на  випадок булінгу у закладі і систематичної  роботи щодо  профілактики.

Оксана  Володимирівна та  Тетяна  Іванівна  продемонстрували  елементи  тренінгу  як методичний  прийом для  застосуавання  класними  керівниками під  час годин  спілкування з  підлітками. При проведенні тренінгу  розглядались  педагогічні  ситуації, цікавий  роздатковий  матеріал.

Педагоги   отримали   цінні  поради   щодо  взаємодії  з  батьківською  громадскостю для  створення  умов  якісного  супроводу  дитини  в  освітньому  процесі. Основний  принцип – діалог-взаємодія-взаємоповага.

Питання  профілактики   правопорушень   та  негативних  явищ  серед  дітей  має  бути  пріоритетом  не  тільки    психологічної  служби,  але і  всього   педагогічного  колективу.    Таку  роботу  необхідно  здійснювати   на  нових  методичних  засадах, підходах, неформально, із застосуванням  індивідуального  підходу  до кожного здобувача  освіти, кожного  учнівського  колективу.

Ефективність  психолого-педагогічного  супроводу  дитини в  закладі освіти залежить від   нашої  командної, згуртованої  взаємодії  педагогів, батьків і психологів та  повноцінної  допомоги дітям.